O nas
Nasza szkoła jest nowoczesną placówką, która korzysta z programów rządowych i europejskich, wspomagających działalność szkołę.
Rządowy program "Radosna szkoła"
W ramach tego programu szkoła otrzymała
wyposażenie do miejsca zabaw. Znajdują się w nim: edukacyjne gry interaktywne, materace, piłki oraz inne dostarczające wiele radości i zabawy pomoce. Założeniem programu "Radosna szkoła" jest wzbogacenie
w "pomoce dydaktyczne ... miejsc zabaw w szkole. Ich zadanie to zapewnienie możliwości organizacji zabaw ruchowych, zgodnie
z naturalnymi potrzebami rozwojowymi dzieci, związanymi z dużą aktywnością fizyczną. Miejsca zabaw powinny być wyposażone
w przyrządy pozwalające na zaspokojenie przez dziecko potrzeby ruchu.
Powinny obejmować
w szczególności: duże, miękkie klocki, miękkie piłki w różnych kolorach
i wielkościach, materace do zabaw, tory przeszkód, elementy lub zestawy umożliwiające pokonywanie wysokości, a zarazem usprawniające koordynację wzrokowo – ruchową.
Powinny też być wyposażone w
sprzęt spełniający funkcje edukacyjne i usprawniający małą motorykę (układanki czy kąciki tematyczne). Natomiast po intensywnym ruchu i zabawie każde dziecko powinno mieć możliwość wyciszenia, relaksu czy indywidualnej pracy. Służyć temu powinien obszar sali, w którym znajdą się urządzenia pozwalające na rozwijanie uzdolnień
i zainteresowań (np. plastycznych, konstrukcyjnych), ale jednocześnie umożliwiające odpoczynek i wyciszenie w dogodnej pozycji (materace, pufy)."
Program "Każde dziecko jest inne – edukacja przez indywidualizację w Gminie Zarszyn"
Projekt ten był realizowany w Gminie Zarszyn od września 2011 roku w ramach Priorytetu IX PO KL: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Poddziałania 9.1.2
Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic
w jakości usług edukacyjnych.
Cele projektu to:
- wsparcie indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III dostosowane do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych uczniów oraz ich możliwości psychofizycznych
- stworzenie warunków umożliwiających i wspomagających indywidualną prace nauczyciela z uczniem, poprzez wyposażenie bazy szkoły w niezbędne materiały dydaktyczne
- zminimalizowanie specyficznych trudności w nauce czytania i pisania, w tym zagrożonych dysleksją oraz w zdobywaniu umiejętności matematycznych; skorygowanie wad wymowy oraz istniejących zaburzeń statyki ciała; wsparcie i pomoc dla uczniów wykazujących zaburzenia w komunikacji społecznej
- tworzenie warunków do rozwoju potencjału w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych
Zapraszamy serdecznie !!!